אהבת חינם • מפורסמים מחמיאים איש לרעהו -א' // פרויקט מיוחד

ארי וידר | צילום: מכון המקדש 1 Comment on אהבת חינם • מפורסמים מחמיאים איש לרעהו -א' // פרויקט מיוחד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אמרו חז"ל: בית מקדש שני היו בו צדיקים וחכמים גדולים, ולא נחרב אלא בעוון שנאת חינם. ולא נתארך הקץ [מתי זמן גאולתנו] ולא נעלם [מידיעתנו] אלא לסיבת שנאת חינם"

במלאת 1947 לחורבן הבית יצאנו וביקשנו ממספר אישים מוכרים להשתתף עימנו בפרויקט 'אהבת חינם', להחמיא לזולתם ולקרב בכך את ביאת המשיח ובניית בית שלישי.

ראוי לציין כי כולם השתתפו במשימה – ובשמחה. החמיאו ופרגנו גם לקולגות או לאנשים שנדמה שהיחסים ביניהם אינם מוצלחים. זאת ההזדמנות להודות לכל אלו שטרחו והשתתפו במלאכה.

בחרתי בגאולה אבידן

אני לא יכולה לבחור אדם אחד כי התפיסה שלי אומרת שעל כל אחד אפשר לומר משהו טוב. אבל אם אני חושבת על דמות שאני באופן אישי מעריכה במיוחד, אז זו ללא ספק, גאולה אבידן, אשתו של יהודה אבידן.

אישה חכמה במיוחד, עקרונית ואנושית. אשת חיל, שמודה לקב"ה על כל הקורות אותה, אישה שלעולם לא תבקר או תשפוט שום אדם, ותמיד תטה שכם, כולנו יכולים ללמוד ממנה המון על אהבת חינם, ואני באופן אישי, אמשיך ללמוד ממנה תמיד. אני מאחלת לעם ישראל צום מועיל וגאולה שלמה ושהקב"ה יחדש ימינו כקדם, ונחזה כולנו בבניין בית מקדשנו, במהרה בימינו, אמן.

רות קוליאן – מייסדת 'ובזכותן'.
ובזכותן

****

בחרתי באורי לופליאנסקי

שנאת חינם היא לא הדרך היחידה של חברה להזיק לעצמה. בית המשפט שלח בהחלטה בלתי מובנת את אורי לופוליאנסקי ל-6 שנים בכלא על עברה שחומרתה מצדיקה עונש נמוך בהרבה.

לופוליאנסקי הוא צדיק ענק, לא רק צדיק במובן החרדי, אלא גם בתפיסה הכללית. הוא התגשמות האור לגויים. חברה שתגרום לו עוול כזה בעצם מזיקה לעצמה.

שחר אילן, סמנכ"ל חדו"ש
שחר אילן פאנל מדינה בתוך מדינה ע''ד קול חי

****

בחרתי בריצ'ארד פרס

אם נחרב ביתנו בגלל שנאת חינם הוא יבנה בגלל אהבת חינם אני בוחר לאהוב חינם את מר ריצארד פרס חבר מועצת העיר מטעם מפלגת העבודה האיש שהכי כועס עלי ועל הנציגים החרדים שנבחרנו שוב לקדנציה נוספת לשרת את הציבור.

אני מלמד כף זכות שהוא בעצם לא אשם כי אם היה יודע כמה הציבור החרדי מביא לעם ברכה היה מרוב התפעלות עוד חוזר בתשובה שלמה.

יהי רצון שנלמד לשכח ולסלוח.

משה אובטבול, ראש עיריית בית שמש

אבוטבול

****

בחרתי באיציק שמולי

אני רוצה לומר מילה טובה על איציק שמולי מהמחנה הציוני: מדבר בפרלמנטר מצויין שעובד קשה למען עם ישראל, איש ישר והגון שעושה טוב, אני מאוד מעריך אותו.

ח"כ מיקי זוהר, הליכוד
מיקי זוהר

****

בחרתי בבנימין נתניהו

יש לי מילים חמות על ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא עשה הכל על מנת שלא יחתם הסכם עם אירן, והעולם מתחיל להבין שהוא צדק. כל הכבוד שהוא נלחם כמו אריה למען המדינה.

רני רהב, רני רהב תקשורת ויח"צ

רני רהב

****

בחרתי במיכאל נכטילר

כשביקשו ממני "לפרגן", די הסתבכתי. וכי חסר למי לפרגן?! ברוך ה' אני מוקף בדמויות מדהימות שכל אחת מהן ראויה לפרגון ושבחים.

אז בחרתי באופן טבעי את מי שהופיע אצלי ראשון בטלפון, מייל, וואצאפ, פייסבוק וSMS, מי שצברנו יחד הרבה מאוד שעות שיחה בחודשים האחרונים, מיכאל נכטילר, שותפי בניהול "אגודה אחת".

למי שלא מכיר, אגודה אחת הוא ארגון של הרבה חברים ששותפים לנטילת אחריות ציבורית, להתייחס לסוגיות ציבוריות בגובה העיניים. בתורה, בחינוך, בתעסוקה ובצבא.

אבל בשורה התחתונה צריך מנוע שמפעיל, ומיכאל הוא מנוע טורבו, אדם מדהים שמספיק ב24 שעות, מה שלא מספיקים 24 אנשים ב-24 ימים…

הוא הקים ומנהל את מכון מד"ת, שיוצא עם בשורה מרעננת של בירור תפקיד רב בישראל (לאור זאת שכיום רב עוסק הרבה מעבר לתשובות לשאלות), וכיצד רב צריך להתנהל מול בעיות אתיות של ניצול סמכות ובעיות שונות. (רלוונטי במיוחד לאור כותרות לא מחמיאות על רבנים שלא ממלאים אחר תפקידם כראוי).

הוא הקים ומנהל את אתר "אקשיבה" שעונה באופן אנונימי לאורך שעות היום – להמוני שאלות מגוונות של צעירים שאין להם את מי לשאול, או ברוב המקרים – מתביישים לשאול… בנושאי אמונה, תפילה, שידוכים, כיבוד הורים, ביטחון עצמי, שלום בית ועוד.

ובנוסף הוא מקדם נמרצות שלל פרוייקטים שקשורים לאגודה אחת, איגוד פסיכולוגים ויועצים חרדים, ארגון שידוכים לחרדים עובדים, עלון ערך מוסף ועוד, ועוד דברים שאני עצמי כבר לא מספיק לעקוב אחריהם.

אם בית המקדש יבנה השנה, יהיו שם הרבה אבנים של מיכאל… עלה והצלח!

מתי הורוביץ, פעיל חברתי, ממיסדי אגודה אח"ת

מתי הורוביץ הורביץ

****

בחרתי ברוברט אילטוב

אהבת חינם היא חטא כמו שינאת חינם, ולכן אני מעדיף לא להיכשל בשניהם. את רוברט אילטוב אינני מכיר אך העובדה שהוא בקדנציה השלישית ליד ליברמן זה אומר הכל. אהבתי מאוד את האמירה שלו השבוע שלא יצביע לשופט שאינו שר את ההימנון.

אך זו אהבת חינם כי אני יודע שכאשר יהיה כדאי לו או לליברמן הוא ימסור שיטחי מולדת, יפגע ביהדות של המדינה וגם ילך לקראת האויב הערבי. למרות זאת אהבתי מאוד את הצלחתו להעלות לסדר היום את העובדה שהאויב הערבי לא יראה במדינת ישראל מדינתו ובצה"ל צבאו ובהימנון המדינה הימנונו.

זה מה שאמר מו"ר הרב כהנא הי"ד לפני 30 שנה והיום רוברט אילטוב הוכיח שוב שכהנא צדק.

ברוך מרזל, איש עוצמה יהודית, חברון.
ברך מרזל ויקיפדיה



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כולם נותנים נימוקים למה הם אוהבים, אבל זה לא אהבת חינם, אלא אהבת חינם הוא אהבת ח י נ ם , זאת אומרת ללא שום סיבה, אני אוהב אותו כי הוא יהודי, והשם ציוה אותנו לאהוב כל יהודי, ואהבת לרעך כמוך, ולא צריך עוד נימוק אחר!